آموزش خیاطی, الگو پیراهن, مقاله

آموزش لباس مجلسی بدون الگو با استفاده از مانکن

دوخت لباس مجلسی بدون الگو

آموزش دوخت لباس مجلسی گیپور بدون الگو

خانم ها علاقمند داشتن پیراهن های مجلسی جدید برای مراسمات مختلف هستند اما هزینه ها این امکان را فراهم نمی کند. اگر می خواهید خودتان لباس مجلسی بدوزید متن زیر را بخوانید. دوخت پیراهن مجلسی حساسیت های زیادی دارد،شما باید الگوی بی نقص و دوخت تمییزی داشته باشید. اما راه حل دیگر برای دوخت پیراهن استفاده از مانکن است.اگر مانکن سایز خود را دارید می توانید مدل های مختلف لباس مجلسی را با استفاده از آن بدوزید.

لباس مجلسی بدون الگو

بالاتنه

برای دوخت این پیراهن زیبا ابتدا پارچه خود را به صورت پشت و رو به مانکن با سوزن بچسبانید.

وصل کردن پارچه

سپس با مداد یا صابون خیاطی محل حلقه آستین ودرز پهلو ها را علا مت بزنید. اضافه پارچه را برش بزنید.

     برش حلقه استین

   5

سرشانه و یقه و محل برش جلو لباس را نیز علامت زده و ببرید.

   

کشیدن خط سرشانه و یقه و درز جلو    برش سرشانه و یقه

سپس ساسون های روی کمر و خط سینه را با سوزن ببندید.

بستن ساسون

لباس را از روی مانکن بردارید و محل پنس ها را کوک بزنید و اتو کنید.

 بستن ساسون  بستن پنس ها

جای پنس را مشخص کنید و بعد آنها را باز کنید. سپس پارچه را بر روی لایی چسب قرار دهید و با اتو به آن بچسبانید. نیمه دیگر بدن را نیز به صورت قرینه برش بزنید.

وصل کردن لایی

محل دوخت و درز ها را کوک بزنید.دور پارچه برش شده را با قیچی مرتب کنید.

کوک زدن محل دوخت

لباس را برگردانید و پنس ها را از پشت بدوزید.

دوخت پنس

پنس دوخته شده را اتو کنید.

اتوی پنس

بالا تنه را بر روی مانکن قرار دهید و فرم پنس ها را بررسی کنید.

18

سمت دیگر بالا تنه را نیز بر روی مانکن قرار داده وآن را نیز بررسی کنید سپس بین دو قسمت بالا تنه را با کوک به هم وصل کنید.

20

قسمت پشت پیراهن پارچه بکار برده نمی شود. از تور کشی رنگ بدن برای پشت پیراهن استفاده کنید. تور را به پشت مانکن وصل کرده سپس در فسمت پهلوی لباس پارچه و تور را به هم سوزن بزنید و برای دوخت آماده کنید.

وصل تور

اضافات پارچه در قسمت پشت گردن و دور حلقه آستین را با قیچی برش بزنید.

      برش تور

برش ها ی پارچه گیپور را با سوزن به بالا تنه بچسبانید.میتوانید گلهای تور را جدا کرده و به صورتی که دوس دارید بر روی بالا تنه بچینید.سپس گلها را با سوزن و نخ به پارچه زیرین کوک بزنید.

  

وصل کردن اپلیکه

بالا تنه لباس را از روی مانکن جدا کرده و کوک وسط بالا تنه را باز کنید. به اندازه ای که می خواهید قسمت وسط لباس باز باشد و تور وصل شود، از پارچه برش بزنید تا اندازه سایز لباس تغییر نکند و جلو لباس آزاد نباشد.تور برش خورده را به قسمت وسط به دو طرف لباس بدوزید. با دوخت سایر درز ها در سمت پهلو و سرشانه، بالا تنه لباس آماده است.یک طرف درز پهلو را باز بگذارید برای دوخت زیپ.

   برش وسط بالا تنه

دامن

برای دوخت دامن لباس نیز به الگو احتیاجی نیست. پارچه را به گونه ای به دور کمر مانکن بپیچید که درز دامن در دوطرف دامن قرار گیرد. در پارچه را به  قسمت کمر با سوزن محکم کنید. اضافات پارچه دور کمر را با قیچی ببرید و قسمت خط کمر را مرتب کنید.

وصل دامن

قسمت جلو دامن نسبت به پشت دامن کوتاهتر است. قسمت جلو دامن را به صورت گرد برش بزننید. برا ی پشت دامن نیز مانکن را بچرخانید و قسمت پشت  را نیز مرتب کنید. سپس لباس را از روی مانکن جدا کرده و کمر را به بالا تنه بدوزید. زیپ را نیز به پهلوی لباس وصل کنید.

برش پایین دامن

دوباره لباس را تن مانکن کنید و قسمت درز کمر را با استفاده از گلهای برش شده از پارچه گیپور بپوشانید.همچنین قسمت پشت لباس را نیز می توانید با استفاده از گلهای بریده شده تزیین کرد. برای زیبایی بیشتر پیراهن می توانید این گلها را بعد از دوخت با منجوق و مروارید و سنگ تزیین کنید.

  گیپور بر روی کمر

برای اینکه دامن از سادگی در آید، می توانید از گلهای گیپور و مروارید و سنگی که برای بالا تنه استفاده کرده بودید بر روی دامن نیز استفاده کنید و اینگونه آن را تزیین کنید.

تزیین دامن

می توانید پارچه ساده را از جنس کرپ یا ساتن با رنگ دلخواه خود انتخاب کنید. تور گیپور مورد استفاده نیز می تواند دارای طرح و گلهای متفاوتی باشد و لباس مجلسی با  شکل متفاوت و زیبا تری داشته باشد. با استفاده از تصاویر و توضیحاتی که در بالا داد ه شد می توانید به راحتی پیراهن مجلسی شیک و سایز خود را بدوزید. با پوشیدن این پیراهن زیبا در مجالس مهمانی خود بدرخشید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

مطالب مرتبط

[flm_button link_address=”https://honarane.com/%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3/” icon_placement=”Left” button_text=”۶ مدل دامن که در طراحی لباس عروس استفاده می شود” button_size=”XS” button_color=”Blue” button_style_3d=”D3″ rounded_corners=”3″]

برای طراحی لباس عروس دامن های متفاوتی به کار می رود که در 6 دسته کلی قرار می گیرند با دانستن انواع دامن ها و نحوه کاربرد آن ها می توان لباس عروس زیبا تری طراحی کرد.

[flm_button link_address=”https://honarane.com/%DB%8C%D9%82%D9%87-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3/” icon_placement=”Left” button_text=”آموزش دوخت یقه حلزونی” button_size=”XS” button_color=”Blue” button_style_3d=”D3″ rounded_corners=”3″]

مدل یقه حلزونی در لباس بچه و شومیز بسیار پرکاربرد است.آموزش تصویری این مدل یقه زیبا را در اینجا ببینید.

[flm_button link_address=”https://honarane.com/دوخت-زیپ” icon_placement=”Left” button_text=”دو روش آسان برای دوخت زیپ لباس” button_size=”XS” button_color=”Blue” button_style_3d=”D3″ rounded_corners=”3″]

دوخت زیپ لباس از نکات بسیار مهم در دوخت لباس است. با دانستن روش مناسب دوخت زیپ می توانید لباسی زیبا تر داشته باشید.

[flm_button link_address=”https://honarane.com/تزیین-مانتو” icon_placement=”Left” button_text=”تزیین مانتو با روشهای ساده برای افراد مبتدی” button_size=”XS” button_color=”Blue” button_style_3d=”D3″ rounded_corners=”3″]

با دانستن روشهای مختلف تزیین لباس می توانید مانتو های قدیمی خود را به مانتویی جدید تبدیل کنید.

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید