آموزش خیاطی, مقاله

دوخت پیراهن تابستانه دخترانه

پیراهن تابستانه دخترانه

دوخت پیراهن تابستانه دخترانه

در فصل گرم تابستان مادران دوست دارن لباس های راحتی و خنک و زیبا برای کودکان خود تهیه کنند. این مدل پیراهن تابستانه دخترانه روشی آسان برای دوخت دارد. به راحتی می توانید با این روش لباسهای زیبای زیادی در طرح و رنگ مختلف تهیه کنید. یکی از خوبی های این مدل این است که نیاز به پارچه زیادی ندارید. شما با مقدار کمی پارچه حتی نیم متر می توانید این لباس زیبا را بدوزید. جنس پارچه به کار رفته نخی است و مناسب تابستان است. برای دوخت این پیراهن از دو مدل پارچه استفاده شده است. یکی از پارچه ها طرح دار است و دیگری ساده با رنگ طرح های روی پارچه.

این لباس دارای آستین نیست و پیله های قرار گرفته بر روی یقه، پایین پیراهن را آزاد تر است. چون بازی یقه زیاد نیست و همچنین به آن کش وصل نشده است، در پشت یقه یک دکمه دوخته شده است تا سر بچه به راحتی از آن عبور کند.

 

پیراهن تابستانه دخترانه

 

 

پیراهن تابستانه دخترانه

 الگو

برای الگوی لباس می توانید از الگوهای آماده سایزبندی شده موجود در بازار استفاده کنید. راه دیگری که می توانید استفاده کنید استفاده از لباس های کودک به عنوان الگو است. لباسی را که برای کودک شما نه تنگ است و نه گشاد را به عنوان الگو استفاده کنید. لباس را بر روی کاغذ الگو قرار دهید و شکل الگوی پیراهن را توسط آن لباس بکشید. الگو را بر روی دو لای بسته پارچه بگذارید. از هر الگو دوتا می خواهیم . دو تا بالاتنه یکی برای جلو لباس و دیگری برای پشت لباس  و دو تا آستین. درواقع آستینی که برش می زنیم جزیی از یقه لباس به حساب می آید.

 

الگوی پیراهن تابستانه دخترانه

 دوخت

روش دوخت این پیراهن تابستانه دخترانه بسیار ساده است به تصاویر با دقت نگاه کنید تا با روش دوخت کاملا آشنا شوید.

 

دوخت آستین

پایین دو تکه مربوط به آستین را سر دوز کنید تا لبه آن ریش ریش نشود. سپس لبه آن را برگردانید و دوخت کنید.

پیراهن تابستانه دخترانه

دو تکه آستین را به بالای حلقه آستین وصل کنید. می بینید که شکل یقه کامل شد.

پیراهن تابستانه دخترانه

بعد از ایجاد پیله بر روی یقه، یقه آزادی خود را برای پوشیدن لباس از دست می دهد. بنابر این برای ایجاد راحتی در پوشیدن پیراهن به پشت یقه لباس دکمه وصل می کنیم . شکافی در پشت یقه لباس ایجاد کنید. تکه ای پارچه از جنس خود لباس ببرید و به عنوان سجاف به پشت یقه بدوزید.

پیراهن تابستانه دخترانه

 

دوخت یقه

برای اینکه می خواستیم یقه پیله دار باشد، پهنای یقه زیاد است. دور یقه و بالای آستین را در فاصله های معینی برای دوخت پیله علامت بزنید. فاصله ها با هم برابر  باشد تا پیله ها منظم و تمییز دربیاید. پیله ها را با دست درست کنید و با سوزن تخ گرد ثابت نگه دارید.

پیراهن تابستانه دخترانه

اندازه دور یقه را بعد از ایجاد پیله ها اندازه بگیرید. اگر یقه زیاد تنگ شده است می توانید پیله ها را باز تر کنید.

پیراهن تابستانه دخترانه

بعد از کنترل اندازه دور یقه بلوز را زیر چرخ خیاطی برده و بدوزید. به جهت خواب پیله ها توجه کنید.

 

پیراهن تابستانه دخترانه

 

با متر اندازه بالای آستین را اندازه بگیرید که دو طرف آستین با هم برابر باشد. سپس توسط یک نوار بی نظمی بالای یقه را نظم دهید. از پارچه لباس نوار اریبی برای یقه ببرید و به آن بدوزید.

پیراهن تابستانه دخترانه

بعد از دوخت نوار اریب به یقه، یک دکمه به پشت یقه بدوزید. یک بند به پشت یقه برای نگه داری دکمه بدوزید.

 

پیراهن تابستانه دخترانه

دوخت دامن پیراهن

 

برای زیبا تر شدن لباس و اینکه از سادگی در آید، پارچه ای با رنگ ساده و هماهنگ با طرح و رنگ لباس انتخاب کنید و به صورت نواری پهن به پایین پیراهن بدوزید.

 

پیراهن تابستانه دخترانه

 

بعد از وصل کردن پارچه ساده به پایین لباس لبه دامنه پیراهن را نیز بدوزید. پیراهن آماده است تا کودک دلبند شما بپوشد و از داشتن آن لذت ببرد.

پیراهن تابستانه دخترانه

 

با استفاده از این روش و کمی خلاقیت می توانید لباسهای دیگری بدوزید. می توانید قد پیراهن تابستانه دخترانه  را کوتاه کنید و از ان به عنوان بلوز استفاده کنید. حتی می توانید به پایین بلوز یک شورت یا شلوارک بدوزید و به عنوان سر همی از آن استفاده کنید. انتخاب پارچه و رنگ آن در زیبایی لباس خیلی مهم است. شما با انتخاب رنگ روشن و شاد با طرحهای کودکانه و زیبا زیبایی این لباس را چند برابر کنید. برای حاشیه آستین و لبه پیراهن هم می توانید از نوارهای توری و یا روبان های زیبا استفاده کنید.

پیراهن تابستانه دخترانه

 

پیراهن تابستانه دخترانه

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۸ رای

1 نظر در “دوخت پیراهن تابستانه دخترانه

  1. فرحیه گفت:

    سلام من میتوانیم که چطور ای کار با دست خود بدوزم و بقيه ها را چطور با دست خود انجام دهیم چون من ماشین لباس ندارم

دیدگاهتان را بنویسید