اخبار مد و لباس, استایل و تیپ

معرفی و شناخت انواع شنل عروس متناسب با لباس عروس

شنل بدون آستین

معرفی انواع شنل عروس

بعضی عروس خانم ها علاقمند به پوشیده بودن لباس خود قبل از ورود به مراسم می باشند. در فرهنگ قدیم ایرانی ها از چادر سفید استفاده می شد. عروسها بر روی لباس خود چادر می پوشیدند که کار بسیار سختی بود. اما لباسهایی برای این افراد طراحی شد که بتوانند راحتتر پوشش خود را داشته باشند.اما امروزه شنل فقط حکم پوشش را ندارد بلکه جنبه تزیینی نیز دارد. امروزه شنل عروس در طرحهای مختلفی طراحی می شود. شما می توانید متناسب با لباس خود شنلی برای مراسم انتخاب کنید. معمولا شنل به همراه لباس عروس تهیه می شود و مزون داران در کنار کرایه یا دریافت سفارش دوخت لباس عروس مدل های مختلف شنل را نیز دارند. حتما به پیشنهادات مزون داران در انتخاب شنل مناسب با لباس  توجه کنید. آنها تجربه کافی در این زمینه دارند که می تواند به شما کمک کند و کار شما را راحتتر کند.نتخاب کنید.

شنل عروس مانند لباس عروس دارای مدلها و جنس های مختلفی است چون انتخاب آن کاملا سلیقه ای ست. شنل ها در انواع مختلف کوتاه، بلند، آستین دار، بدون آستین، کلاه دار و بدون کلاه و همچنین با پارچه هایی از جنس ساتن و تور و خز در بازار موجود است که با توجه به مدل لباس و گرم یا سرد بودن هوا می توانید آنها را انتخاب کنید.

شنل کوتاه

1-شنل  ساده و کلاه دار

یکی از قدیمی ترین مدلهای شنل این مدل می باشد.  به دلیل داشتن کلاه علاوه بر پوشاندن لباس عروس،پوشش خوبی برای سر نیز می باشد. در ابتدا جنس آن ساتن بود ولی در طراحی های بعدی از تزییناتی مانند سنگ و مروارید و تور استفاده شد و حتی جنس آن نیز تغییر کرد. امروزه این مدل قدیمی را می توانید با طرحی متفاوت استفاده کنید.

شنل عروس ساده شنل عروس ساده شنل عروس ساده

2-شنل آستین دار کوتاه

بعضی شنل ها فقط نقش پوشاننده بالاتنه لباس را دارند. برای لباسهای دکلته بیشتر از این مدل استفاده می شود. با اینکه این مدل نیز تقریبا قدیمی شده است اما هنوز طرفداران خود را دارد. مخصوصا با لباس عروس پفی که نمی توان از شنل آستین دار بلند استفاده کرد این مدل مناسب است. شنل عروس آستین دار به صورت کلاه دار و بدون کلاه دوخته می شود مدل بدون کلاه آن بیشتر به عنوان کت استفاده می شود.

 

شنل آستین دار

3-شنل کلوش

شنل دیگری که پوشاننده قسمت بالای لباس عروس است، شنل کلوش است. این شنل به صورت کوتاه ویا بلند استفاه می شود. معمولا شنل کلوش از جنس تور است و به دلیل تزییناتی که در آن استفاده می شود می توان آن را به عنوان جزیی از لباس استفاده کرد. برای لباسهای مهمانی ساده و یا لباسهای نامزدی می توانید از این مدل شنل استفاده کنید.

 

شنل کلوش

4-شنل زمستانی کوتاه

در فصل زمستان شنل ها علاوه بر نقشی که در زمینه پوشش برعهده دارند، بشتر برای گرم نگه داشتن بدن عروس استفاده می شود. شنل هایی از جنس خز امروزه بسیار مد شده است و جر جدیدترین مدل های شنل عروس به حساب می آیند. شنل های زمستانی مدل های مختلفی دارند.  متداول ترین مدل در میان آنها مدل کتی کوتاه است. اگر به عنوان تزیین می خواهید استفاده کنید می توانید از مدل کلوش کوتاه ویا یک تکه خز فقط به عنوان پوشاننده و تزیین در قسمت بالای لباس از آن استفاده کنید. انواع مدلهای رایج شنل خز را در تصاویر زیر ببینید.

شنل خز

شنل خز

 

شنل خز

5-شنل پر

یکی از جدیدترین مدل شنلی که می توانید در مراسمات عروسی از آن استفاده کنید، شنل با جنس پر است. امروزه پر در صنعت لباس بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. پر زیبایی خاصی به لباس عروس و یا لباس های مجلسی می دهد. برای تزیین بالا تنه لباس ساده می توانید از این مدل شنل هم استفاده کنید.

 

شنل پر

 

شنل پر

شنل بلند

1-شنل آستین دار

مدل شنل های بلند را نمی توان برای لباس عروسهایی با دامن پفی انتخاب کرد. شنل بر روی این مدل لباس ظاهر خوبی نخواهد داشت و زیبایی دامن را نیز می پوشاند. مدل بلند شنل آستین دار مانند مدل کوتاه آن به صورت کتی دوخته می شود. جنس پارچه به کار برده شده در دوخت این مدل شنل می تواند ضخیم و یا از جنس تور باشد. حتی می توانید از پارچه خز برای زمستان استفاده کنید.

 استسن دار بلند استسن دار بلند

شنل استسن دار

2-شنل بدون آستین

شنل های بدون آستین امروزه بسیار باب شده است. حتی به عنوان مانتو نیز مورد استفاده قرار می کیرد.

شنل بدون آستین بلند

شنل بدون آستین

3-شنل کلوش

این مدل شنل مانند شنل های کلوش کوتاه کلاهدار و یا بدون کلاه دوخته می شود. جنس های مختلفی نیز دارد،تور و یا ساتن و تافته و…. . تزییناتی که بر روی این مدل شنل استفاده می شود مانند شنل کوتاه ست. مروارید و گیپور و سنگ از تزیینات به کار رفته در این مدل شنل می باشد. برخی شنل های بلند جزیی از خود لباس به حساب می آیند و کاربردی در زمینه پوشش ندارند.

  شنل بدون آستین بلند

شنل بدون آستین بلند

شنل بدون آستین بلند

شنل بدون آستین بلند

 

شنل کلوش بلند

شنل کلوش بلند

شنل کلوش بلند

مطالب مرتبط

[flm_button link_address=”https://honarane.com/%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3/” icon_placement=”Left” button_text=”۶ مدل دامن که در طراحی لباس عروس استفاده می شود” button_size=”XS” button_color=”Green” button_style_3d=”D3-Large” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://honarane.com/%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D8%B5-2019/” icon_placement=”Left” button_text=”مدل لباس عروس جدید و خاص ۲۰۱۹” button_size=”XS” button_color=”Green” button_style_3d=”D3-Large” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://honarane.com/مناسب-ترین-تاج-برای-عروس-خانم” icon_placement=”Left” button_text=”مناسب ترین تاج برای عروس خانم” button_size=”XS” button_color=”Green” button_style_3d=”D3-Large” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://honarane.com/آموزش-لباس-مجلسی-جدید-بدون-الگو-با-استف” icon_placement=”Left” button_text=”آموزش لباس مجلسی بدون الگو با استفاده از مانکن” button_size=”XS” button_color=”Green” button_style_3d=”D3-Large” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://honarane.com/ایده-هایی-برای-لباس-ساقدوش-عروس” icon_placement=”Left” button_text=”ایده هایی برای لباس ساقدوش عروس” button_size=”XS” button_color=”Green” button_style_3d=”D3-Large” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://honarane.com/%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3/” icon_placement=”Left” button_text=”دوخت لباس و کیف مهمانی خود را به هنرانه بسپارید” button_size=”XS” button_color=”Green” button_style_3d=”D3-Large” rounded_corners=”3″]

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید