آموزش خیاطی, مقاله

چگونه سایز لباسهای تنگ شده را تغییر دهیم؟

تغییر سایز لباسهای تنگ شده

تغییر سایز لباسهای تنگ شده

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که لباسی را دوست دارید ولی دیگر اندازه شما نیست. اگر کمد خود را باز کنید لباس های نو و دوست داشتنی زیادی دارید که دیگر برای شما کوچک شده. بلوز و شلوارهای کوچک شده خود را از کمد بیرون بیاورید و با ترفندهایی که به شما آموزش داده می شود دوباره از آنها استفاده کنید. حتی خانم های باردار نیز می توانند با استفاده از این ترفندها لباسهای قدیمی خود را دوباره استفاده کنند. در ضمن اگر لباسهای تنگ شده ندارید می توانید لباسهای ساده و تکراری خود رانیز تغییر دهید و به عنوان لباسی جدید از آنها استفاده کنید. حتی اگر خیاطی بلد نیستید باز هم می توانید از این روشها استفاده کنید. چون نیاز به الگو و آموزش خاصی ندارد.

بلوز

1-اگر بلوز شما در قسمت سینه و کمر تنگ شده است

برای لباسهای تنگ شده در قسمت سینه و کمر می توانید در قسمت جلو یا پشت لباس برش مستقیم از پایین تا نزذیکی یقه ایجاد کنید. پارچه ی توری یا هر طرح و رنگ دیگری به لباس شما را زیبا کند به شکل مثلثی برش بزنید. برش مثلثی به اندازه ای باشد که می خواهید لباس گشاد تر شود. پارچه مثلثی برش داده شده را به قسمت جلو یا پشت لباس بدوزید. اگر لباس اندازه شماست و فقط می خواهید تغییری در ظاهر آن ایجاد کنید برش روی لباس نباید صاف انجام شود بلکه برش روی لباس را نیز باید مثلثی انجام دهید.

برش پشت لباس

راه دیگر، اضافه کردن پارچه به پهلوی بلوز. برشها را از پهلوی لباس انجام دهید. دویاره پارچه دیگری به شکل مثلثی برش دهید و در این قسمت بدوزید.

اضافه کردن پارچه به پهلوی لباس

این مدل برای خانم های باردار بسیار مناسب است. لباس در قسمت های سینه و شکم آزادی بیشتری خواهد داشت. در انتخاب پارچه دقت بیشتری به خرج دهید. استفاده پارچه طرح دار برای لباس تک رنگ و ساده و در مقابل انتخاب پارچه ساده برای لباسهای طرح دار مناسب است. رنگ پارچه انتخابی نیز باید با لباس هارمونی و هماهنگی داشته باشد.

2-اگر بلوز شما در قسمت شکم و کمر تنگ شده است

اگرلباس تنگ شده شما در قسمت شکم تنگ شده و در قسمت سینه سایز مناسبی دارد. بر روی لباس از پایین تا قسمت کمر برش مستقیم ایجاد کنید. می توانید چند برش در اطراف لباس ایجاد کنید. فقط توجه داشته باشید فاصله برشها با یکدیگر برابر باشد. سپس پارچه مورد نظری را که می خواهید به این قسمت اضافه کنید را به شکل مثلثی برش بزنید. مانند قبل پارچه را به برش ایجاد شده در لباس بدوزید.

مانند تصاویر قیل می توانید برشها را در قسمت پهلو ایجاد کنید. پارچه مورد نظر را نیز به قسمت پهلو تا قسمت کمر اضافه کنید.

 

اضافه کردن پارچه به پهلو برای لباسهای تنگ شده در کمر

3-اگر بلوز شما در قسمت استین تنگ شده است

برخی افراد بازوی پری دارند و با اینکه قسمت سینه و کمر لباس برایشان اندازه است ولی دور بازو برایشان تنگ است. اگر لباس تنگ شده شما مربوط به قسمت بازو است می توانید از روشهای زیر استفاده کنید.

اگر حلقه استین شما اندازه است ولی دور بازو ویا دور مچ تنگ است، از پایین استین تا قسمتی که آستین تنگ شده را برش بزنید و مانند تصاویر قبل پارچه مورد نطر را اضافه کنید.

479097a1145c12d8f795d2ff

اگر حلقه استین و دور بازوی لباس برایتان تنگ شده، برشی که بر روی آستین ایجاد می کنید باید تا تاج آستین ادامه پیدا کند. توجه داشته باشید باید دور حلقه آستین نیز اضافه شود بنابراین برش را تا سر شانه ادامه دهید و یا از قسمت زیر بغل پارچه مورد نطر را اضافه کنید. می توانید به قسمت برش خورده تور ویا پارچه زیبای دیگری که دوست دارید اضافه کنید.

ویا نوارهایی از جنس خود پارچه تهیه کنید و در این قسمت بدوزید.

 

ccda4ae9383fe6ae908fa (1

حتی می توانید این قسمت را باز بگذارید و دور تا دور قسمت برش را با تور و یا نوار تزیین کنید.

برش در استین

082e9c999c6a6c723173498

شلوار

تغییر سایز شلوار ها نیز از دسته موارد مهم در لباسهای تنگ شده می باشد. روشهای مختلفی بسته به قسمتی که از شلوار شما تنگ شده وجود دارد.

1-اگر کمر شلوار شما تنگ است

اگر کمر شلوار برایتان تنگ شده ولی باقی قمت ها برایتان اندازه است، به دو طرف کمر کش پهن وصل کنید. اگر کمی پایین تر از کمر نیز برایتان تنگ شده می توانید کش دو طرف کمر برش ایجاد کنید و مانند بلوز، کش را به شکل مثلثی به دو طرف پهلوی لباس بدوزید.

 

گشاد کردن کمر شلوار

اگر فاق شلوارتان کوتاه است واین شما را اذیت می کند، به دور تا دور بالای کمر شلوار کش پهن اضافه کنید.

کمر شلوار تنگ شده

اگر تنگ بودن دمپای شلوار شما را اذیت می کند، می توانید برشی از پایین شلوار تا جایی که می خواهید ایجاد کنید و پارچه ای به شکل مثلثی به این قسمت بدوزید.

گشاد کردن دمپای شلوار

گشاد کردن دمپای شلوار

بعضی افراد قسمت باسن و ران های بزرگتری دارند که باد اندازه کمر آنها هما هنگی ندارد.افرادی با فرم اندام گلابی اینگونه هستند. می توانید از پایین شلوار تا نزدیک کمر برش ایجاد کنید و این ناحیه را با پارچه های تزیینی و یا تور و نوار تزیین کنید.

حتی می توانید از حلقه های پرسی در پهلوها استفاده کنید و یا استفاده از بندها گشادی و تنگی این نواحی را قابل تنظیم کنید.

تزیین و گشاد کردن پهلوی شلوار

مطالب مرتبط

[flm_button link_address=”https://honarane.com/%D8%AA%D8%B2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%88/” icon_placement=”Left” button_text=” تزیین مانتو با روشهای ساده برای افراد مبتدی” button_size=”XS” button_color=”Blue” button_style_3d=”D3″ rounded_corners=”3″]

پنج روش ساده برای تزییم مانتو های ساده شما پیشنهاد شده تا مانتویی زیبا با کمترین هزینه داشته باشید.

[flm_button link_address=”https://honarane.com/%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2/” icon_placement=”Left” button_text=”۹ ترفند برای کم کردن سایز، دو سایز لاغر تر دیده شوید” button_size=”XS” button_color=”Blue” button_style_3d=”D3″ rounded_corners=”3″]

با ترفندهای پیشنهاد شده استایلی برای خود انتخاب کنید که شمارا لاغر تر نشان دهد.

[flm_button link_address=”https://honarane.com/12207-2/” icon_placement=”Left” button_text=”کیف مناسب با فرم اندام من کدام است” button_size=”XS” button_color=”Blue” button_style_3d=”D3″ rounded_corners=”3″]

با مطالعه این بخش فرم بدن خود را بشناسید.

[flm_button link_address=”https://honarane.com/22-روش-ساده-برای-کاهش-وزن-فوری” icon_placement=”Left” button_text=”۲۰ نکته ساده و آسان برای کاهش وزن سریع” button_size=”XS” button_color=”Light” text_color=”Blue” button_style_3d=”D3″ rounded_corners=”3″]

با رعایت برخی نکات و تغییر در سبک غذا خوردن خود به راحتی وزن کم کنید.

[flm_button link_address=”https://honarane.com/غذاهای-چربی-سوز-برای-لاغری” icon_placement=”Left” button_text=”غذاهای چربی سوز برای رژیم لاغری” button_size=”XS” button_color=”Blue” button_style_3d=”D3″ rounded_corners=”3″]

اگر غذاهای چربی سوز را در رژیم غذایی خود جای دهید می توانید با وجود اینکه غذا می خورید وزن کم کنید.

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۳ رای

دیدگاهی در مورد “چگونه سایز لباسهای تنگ شده را تغییر دهیم؟

  1. پرستو گفت:

    گشاد کردن کاپشن هم بگین ..من یه کاپشن خریدم همه جاش اندازه اش .زیپشو میبندم دور سینه ام تنگه .اینو چیکار کنم ..به ایمیلمم جوابتونو بفرستین تشکر. با این اوضاع زورم میاد برم بخرم

    1. admin گفت:

      سلام پرستو عزیز
      اگر جای درز داشته باشهمیتونید از سمت سینه گشاد کنید که بعید میدونم بشه انجام داد چون خیلی دردسر داره
      میتونید به دو طرف زیپ نوار اضافه کنید و بعد دو لبه نوار رو به کاپشن بدوزید

  2. Zahra گفت:

    سلام عزیزم…من الان تواین سایت بودم پیامتونودیدم ‌..تونستی برا کاپشنت کاری کنی ؟اگه اره بیزحمت به منم بگو چون ی کاپشن برام کادو آوردن تنگه نمیدونم چیکارکنم

    1. زھرہ گفت:

      سلام لبہ جلوی کاپشن کہ زیپ یا دگمہ دارہ رو جدا کن یعنی با دقت بشکاف و بعد یہ تیکہ چرم یا پارچہ ای کہ بہ کاپشنت بیاد بہ کاپشن بدوز بعد دوبارہ اون نوارو بہ لبہ این تیکہ بدوز
      یا میتونی اونو جدا نکنی این نوارو بہ لبہ ش بدوز بعد یہ زیپ جدید رو ھمین نوار بدوز اون زیپو بعنوان نما نگہ دار روش
      کارای زیادی میتونی انجام بدی با دیدن مدلای مختلف جنس کاپشنت ایدہ بگیر
      من از این کارا زیاد انجام دادم اگہ یکم حوصلہ و سلیقہ بخرج بدی میتونی انجامش بدی تمیز کار کنی حتی کسی نمی فھمہ کہ دستکاریش کردی ?

دیدگاهتان را بنویسید