مقاله

آستین فانوسی چگونه دوخته می شود

آستین فانوسی

روش دوخت آستین فانوسی

آستین فانوسی از جمله مدلهای پر طرفدار در دوخت مانتو و شومیز است.این مدل آستین از بالا کاملا راسته و اندازه است و در قسمت پایین دارای تکه ای جدا و چین دار است. قسمت چین دار می تواند از آرنج تا مچ دست باشد و یا از ساعد تا مچ دست. به قسمت پایین آستین مچ وصل می شود.

آستین فانوسی

الگو

ابتدا الگوی آستین ساده را تهیه کنید. قسمتی را که باید برش بخورد علامت بزنید. اندازه قد قسمت چین دار سلیقه ایست  به هر اندازه که مد نظرتان است علامت بزنید. قسمت بالای آستین دست نخورده باقی می ماند و به همان صورت روی پارچه قرار می گیرد و برش می خورد .  قسمت جداشده از الگوی اصلی مربوط به قسمت چین دار است .برای پایین آستین، از تکه جداشده از الگو اصلی، قسمتی برای مچ جدا می کنیم . مقدار باقیمانده از الگو مربوط به قسمت چین دار است. برای قسمت چین دار مستطیلی نیاز داریم به طول تکه باقی مانده از الگو و پهنای دو برابر آن.

روش دوخت

ابتدا قسمت چین دار را آماده می کنیم. مستطیل برش زده شده را روی پارچه می گداریم و برش می زنیم. بالا و پایین پارچه مستطیل شکل را چین سوزنی کنید. پهنای مستطیل بعد از چین دار شدن باید به اندازه لبه تکه بالایی الگو باشد.

الگوی مچ را روی دولای بسته پارچه می گذاریم. بعد از برش و دوخت آن را به قسمت چین دار وصل کنید. حالا می توانید تکه چین دار را به قسمت بالای آستین وصل کنید.

 

 

خلاصه تمام مراحلی که توضیح داده شد در تصویر موجود است. با رعایت این نکات می توانید یک آستین زیبا و شیک برای مانتو ویا بلوز خود بدوزید. می توانید قسمت چین دار آستین را با استفاده از پارچه ای با رنگ دیگر بدوزید و یا از پارچه طرحدار برای این قسمت استفاده کنید. برای دوخت مانتو می توانید این قسمت را بیشتر چین بدهید تا پفی شود. استفاده از پارچه ضخیم در این قسمت باعث بیشتر پف کردن قسمت فانوسی آستین می شود. در شومیز و پیراهن بیشتر از پارچه های حریر یا لخت استفاده می شود.

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید