مقاله

آموزش ساخت 5 مدل تاج گل عروس که به راحتی می توانید درست کنید

تاج گل

آموزش ساخت 5 مدل تاج گل عروس که به راحتی می توانید درست کنید

تاج های مورد استفاده برای عروس خانم ها انواع مختلفی دارد. تاج های سنگ و مروارید و تاج گل از رایج ترین نوع تاج های مورد استفاده برای عروس است. برای مراسمات عقد و نامزدی تاج گل پیشنهاد خوبی است. مخصوصا اگر مراسم در فضای باز یا باغ بر گزار می شود. می توانید رنگ گلهای بکار رفته در ساخت تاج را با رنگ لباس یا تم مراسم هماهنگ کنید طراوت گلها چهره شما را شاداب تر و جوان تر نشان می دهد.. چند مدل تاج گل در متن زیر آموزش داده شده است. شما با رعایت اصول آموزش داده شده می توانید مطابق با سلیقه خود گلهای مختلفی انتخاب کنید و تاج مورد نظر خود را بسازید.

 

حلقه گل

متداول ترین مدل تاج گل، حلقه گل است. برای تمام سنین می توان از این مدل تاج  استفاده کرد. استفاده از حلقه گل برای ساقدوش های عروس نیز گزینه خوبی است. استفاده از یک حلقه پر گل و حجیم برای موهای باز مناسب است. اگر قصد دارید موهای خود را شنیون بسته درست کنید از حلقه گل کم حجم تر با گل های کوچک استفاده کنید.

 

تاج گل

برای ساخت حلقه گل به مقداری سیم گلسازی و نوار گاترین برای پوشش سیم احتیاج داریم.انبردست برای پیچاندن سیم و قیچی باغبانی برای بریدن ساقه گلها مورد نیاز است. از همه مهم تر انواع گلها و برگهای کل برای ساخت ذحلقه گل می باشد.

 

تاج گل

 

گلهایی که برای ساخت حلقه به کار می رود شامل چند عدد گل اصلی و تعداد زیادی گلهای ریز پر کننده و برگهای مختلف است. گلهای پر کننده و برگها نقش پرکننده حلقه را دارند.

 

 

تاج گل

 

ابتدا با سیم گل سازی حلقه ای به اندازه دور سر درست کنید. اگر سیم شما نازک است چند دور سیم را به دور هم بپیچید تا ضخیم تر شود. سپس دور تا دور سیم را با نوار گاترین پوشش دهید. بعد از پوشش سیم روی سیم را برگ بچسبانید.

 

تاج گل

 

دسته های کوچکی از کل اصلی و گلهای کوچک پرکننده درست کنید و این دسته های کوچک را با چسب یا سیم به حلقه وصل کنید. در آخر اگر هنوز حلقه شما خلوت است و حجم گلها کم است می توانید به لا به لای آن گلهای پر کننده و برگ بچسبانید.

 

تاج گل

ریسه گل

برای موهای شنیون شده و بسته استفاده از ریسه مو مناسب تر است. ریسه مو در بین شنیون کار می شود و مو ها را بسیار زیبا می کند. استفاده از ریسه گل با گل های کوچک برای شنیون های بسته و ریسه گل با گل های درشت تر برای شنیون های باز مناسب است.

 

تاج گل

 

برای ساخت ریسه گل نیز به سیم گلسازی و نوار گاترین و گل نیاز داریم. مانند کاری که برای ساخت حلقه گل انجام داده بودیم برای ساخت ریسه گل تکرار می کنیم. ابتدا یک سیم بلند به اندازه ریسه ای که می خواهیم درست کنیم می بریم . سیم را با نوار گاترین پوشش می دهیم. در آخر روی سیم را با استفاده از برگ و دسته های کوچک  گل می پوشانیم.

 

تاج گل

 

حلقه کوچک گل

افرادی که می خواهند شنیونی بسته در بالای سر خود داشته باشند. می توانند از این مدل حلقه گل استفاده کنند.روش کار مانند روش ساخت حلقه گل بزرگ ست. فقط باید حلقه ای را که در ابتدا درست می کنید کوچکتر و به اندازه شنیونی باشد که می خواهید روی موهایتان درست کنید.

 

 

تاج گل

 

 

وسایل مورد نیاز سیم گلسازی و گل و نوار گاترین است. اندازه گلها به اندزه شنیون بستگی دارد. گلها باید به اندازه ای باشند که مو دیده شوند. مانند قبل سیم را حلقه کرده و با نوار گاترین بپوشانید. در آخر آن را با دسته های گل تزیین کنید. اگر گلهای شما تعداد کمی دارد دسته های گل خود را با گلهای ریز و برگ پر کنید.

 

تاج گل

 

تل گل

این مدلف تاج مانند حلقه گل برای موهای باز مناسب است. دیگر نیاز ندارید با سیم حلقه درست کنید . تمام کارها بر روی تل آماده انجام می شود. مزیتی که این مدل دارد این است که دیگر نیاز به اندازه گیری سر نیست. برای کودک و بزرگسال اندازه می شود.

تاج گل

 

ئسایل مورد نیاز برای ساخت این تاج: تل، نوار گاترین، گل است. جنس تل چندان مهم نیست ولی استفاده از تل های فلزی به دلیل استحکامی که دارند و  نمی شکنند ترجیح داده می شوند. روی تل را به طور کامل با استفاده از نوار گاترین بپوشانید و دسته های گل آماده را روی تل بچسبانید. حجم گل مورد استفاده برای ساخت تل بستگی به سلیقه شما دارد.

 

 

تاج گل

 

تاج گل نما رومی

نمای گلهای این مدل در پشت سر قرار می گیرد.گلها در دو طرف سر و پشت سر دیده می شود. برای موهای باز بسیار مناسب است.

 

 

تاج گل

 

 

برای ساخت اس مدل تاج به سیم یک عدد شانه فلزی و نوار گاترین و تعدادی گل احتیاج داریم. سیم را به اندازع پشت سر تا دو طرف سر ببرید. اندازه سیم تقریبا به انازه یک تل خواهد بود. شانه را به پشت سیم وصل کنید. دور تا دور سیم را با نوار گاترین بپوشانید. دسته های کوچک گل درست کنید و روی سیم بچسبانید. توجه کنید که گلهای درشت در پشت سر قرا بگیرد و گلهای ریز دزر دو طرف سر قرار بگیرد.

 

تاج گل

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید