مقاله

از بین بردن لکه لباس با مواد در دسترس

از-بین-بردن-لکه لباس

چگونه لکه لباس را پاک کنیم؟

گاهی اوقات با اینکه لباس را می شویید ولی هنوز لکه  لباس بر روی آن باقی می ماندفعالیت . مخصوصا لباس کودکان به دلیل فعالیت زیادی که دارند و بی دقتی آنها در غذا خوردن همیشه دارای لکه های زیادی است و مادران به دنبال راهکاری برای از بین بردن این لکه ها هستند. می توانید بسیاری از لکه لباس را در خانه و با موادی که در خانه دارید از بین ببرید. اما باید توجه داشته باشید برخی لباس ها به دلیل بافت حساسی که دارند باید توسط خشک شویی لکه بری شوند. به راهنمای علایم شست شوی لباس هنگام خرید لباس توجه کنید. مواردی که در اینجا به آن اشاره می شود مربوط به لباسهایی است که نیاز به خشکشویی ندارند.

 

 از بین بردن لکه چسب از  روی لباس

لکه چسب

 

برای از بین بردن لکه چسب از روی لباس یک تکه پارچه را به سرکه آغشته کنید و بر روی لکه بکشید. بعد از گذشت چند دقیقه چسب از لباس به راحتی جدا می شود.

 

از بین بردن لکه روغن از روی لباس

 

لکه روغن

 

برای از بین بردن لکه روغن از روی لباس از پودر لباس شویی استفاده کنید. پودر لباس شویی دارای آنزیم لیپاز است این آنزیم قابلیت از بین بردن لکه روغن را دارد.

 

از بین بردن لکه زنگ زدگی از روی لباس

 

لک زنگ زدگی دکمه

 

بعد از گذشت مدتی و شستشوی لباسها جای دکمه های فلزی رنگ نارنجی برجای می گذارد. برای از بین بردن لکه زنگ زدگی از روی لباس یک عدد لیمو ترش را از وسط ببرید و بر روی یک نیمه آن نک بپاشید سپس آن را از روی لکه لباس بکشید. بعد از پاک شدن لکه لباس را با آب بشویید. نمک به دلیل خاصیت سایشی که دارد در کنار آب لیمو ترش به پاک شدن لکه کمک می کند.

 

از بین بردن لکه آب میوه از روی لباس

لک ابمیوه

 

لکه انواع  آب میوه بر روی لباس کودکان بسیار دیده می شود. برای از بین بردن لکه آبمیوه بر روی لکه مقداری نمک بپاشید و سپس آن را در آب سرد خیس کنید. بعد از مدتی خواهید دید لکه از بین می رود و می توانید لباس را با مواد شوینده بشویید.

 

از بین بردن لکه رژلب از روی لباس

 

لک رژ لب

 

برای اکثر خانم ها اتفاق افتاده است که موقع عوض کردن لباس لک رژ بر روی لباس آنها باقی مانده است. برای از بین بردن این نوع لکه می توانید از خمیر دندان استفاده کنید. روش دیگ ربرای از بین بردن لک رژ استفاده از اسپری مو قبل از شست و شو لباس است. استفاده از الکل نیز می تواند گزینه خوبی برای از بین بردن این نوع لکه باشد.

 

از بین بردن لکه شمع از روی لباس

لکه لباس لک شمع

برای از بین بردن لکه شمع از روی لباس از کاغذ خشک کن استفاده کنید. کاغد خشک کن را در دو طرف لکه قرار دهید و بعد اتو را بر روی آن قرار دهید. شمع با حرارت اتو ذوب می شود و توسط کاغذ خشک کن جذب می شود.

 

از بین بردن لکه سوختگی اتو بر روی لباس

 

سوختگی لباس با اتو

 

زمانی که لباس شما بر اثر اتو یا سیگار سوخته و زرد شده است شما می توانید با یک حبه قند روی آن قسمت بکشید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا لکه از بین برود. دانه های شکر موجود در قند با سایش آن قسمت را از بین می برد . فقط مراقب باشیذ برای پارچه نازک این کار چندان مناسب نیست چون ممکن است باعث پارگی پارچه شود.راه دیگر که کمتر به بافت پارچه آسیب می رساند استفاده از پیاز است. پیاز را دو نیم کرده و بر روی لکه لباس بکشید کمی صبر کنید سپس لباس را در آب سرد خیس کنید و  بشویید.

 

از بین بردن لکه واکس  از روی لباس

 

لکه واکس

 

اگر در هنگام استفاده از واکس فرش یا لباس شما کثیف شد با پنیه آن قسمت را کمی خیس کنید و سپس پا پنبه آغشته به مایع ظرفشویی لکه را بشویید. اگر باز هم لکه پاک نشد می توانید از الکل استفاده کنید. و در آخر لباس را با استفاده از مواد شوینده و آب ولرم بشویید.

 

از بین بردن لکه قیر  از روی لباس

لکه قیر

بهترین راه برای از بین بردن لکه قیر استفاده از بنزین یا نفت است. مقداری از بنزین بر روی لک بکشید و آن را پاک کنید. در آخر لباس را بشویید.

 

از بین بردن لکه خون  از روی لباس

لکه خون

برای از بین بردن لکه خون از پودر لباسشویی استفاده نکنید چون باعث مقاوم شدن لکه می شود و پاک کردن لکه سخت تر می شود. ابتدا محل لکه را با آب سرد و پر فشار بشویید اگر لکه تازه باشد پاک می شود . اگر لکه از بین نرفت می توانید از پودر نشاسته بر روی آن استفاده کنید. بر روی لکه خیس شده مقداری پودر نشاسته بریزید و آن را در آفتاب قرار دهید بعد از خشک شدن نشاسته آن را از روی لباس پاک کنید.

 

از بین بردن لکه خودکار  از روی لباس

 

لکه خودکار

 

برای از بین بردن لکه خودکار محل لکه را به شیر آغشته کنید. می بینید بعد از گذشت مدتی لکه پاک خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

[flm_button link_address=”https://honarane.com/%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D8%B4%D8%B3%D8%AA%D8%B4%D9%88-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3/” icon_placement=”Left” button_text=”علائم شستشو بر روی لباس به چه معناست؟” button_size=”XS” button_color=”Blue” button_style_3d=”D3″ rounded_corners=”3″]

 

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید