آموزش خیاطی

تبدیل لباس های قدیمی به لباس های شیک

با لباس های قدیمی چکار کنیم؟

همه شما لباس های قدیمی زیادی در کمدهایتان دارید که مدتهاست از آنها استفاده می‌توانید آنها را به لباس هایی جدید تبدیل کنید. بلوز و تیشرت و شلوار جز لباسهایی است که به مدت طولانی مورد استفاده قرار نمی گیرد. این لباسها حجم زیادی پارچه برای دوخت لباس های متنوع در اختیار شما قرار می دهد.معمولا خانم ها از این حجم پارچه برای گرد گییری منزل استفاده می کنند. حتی افرادی که آموزش خیاطی دیده اند و در این زمینه کار می کنند از این حجم پارچه غافل هستند. شما این پارچه ها را در کنار هم قرار دهید و لباسی جدید برای خود طراحی کنید.

بلوز مردانه

آقایان بلوزهای زیادی با طرح و رنگ متفاوت دارند. می توانید با استفاده از آنها لباس اسپرت برای خود یا فرزند خود بدوزید.

نیاز به الگو ندارین و بدون اینگه سفارش لباس به یک خیاطی داشته باشید خودتان لباس بدوزید. بلوز  دختر خود را بر روی بلوز مردانه قرار دهید تا سایز لباس را بدست آورید. می توانید برای دور یقه و آستین از کش استفاده کنید. یا با استفاده از باقیمانده پارچه لباس آستین درست کنید.

تغییر لباسهای قدیمی

تغییر لباسهای قدیمی

بلوز مردانه نسبت به تیشرت ها دارای پارچه بیشتری است و شما حتی می توانید به جای دوخت لباس، پیراهن یا سارافن بدوزید. شما با این لباس می توانید بالاتنه و دامن پیراهن دخترانه را برش بزنید. با کمی خلاقیت مدل دامن یا یقه را طراحی کنید.حتی قسمت دکمه را می توانید برای پشت لباس و به عنوان دکمه پیراهن استفاده کنید.

 

تغییر لباس های قدیمی

 

تغییر لباسهای قدیمی

 

تغییر لباسهای قدیمی

از استین بلوز با کمی تغییر به عنوان استین پیراهن لباس کودک مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تغییر لباسهای قدیمی

لباس قدیمی

 

تغییر لباسهای قدیمی

 

تغییر لباسهای قدیمی

تیشرت

 .شما می توانید با استفاده از تیشرت های قدیمی لباس‌های زیبایی برای دختر کوچولوهای خود بدوزید .تیشرت های اقایان نیز مانند بلوزهایشان بسیار پرکاربرد می باشد. می توانید بالا تنه و دامن لباس را با استفاده از لباس های قبلی بچه ها اندازه گیری و برش بزنید.ر

 

 

کاربرد تیشرت

تیشرت و لباس کشی

جنس تیشرت ها معمولا نخی و کشی است و یا از جنس تریکو است. شما می توانید لباس راحتی و منزلی کودکان خود و همچنین شلوار های راحتی کودکان را با استفاده از تیشرت‌های قدیمی بدوزید.

 

لباس راحتی

 شلوار

در بین لباس های قدیمی شلوارهای زیادی وجود دارد که استفاده نمی شود. در این بین شلوارهای جین از پرکاربرد ترین و مقاوم ترین شلوارها در هر خانه ای ست. اگر برای شلوار شما مشکلی پیش آمد که نمی توانید از آن استفاده کنید و یا به دلیل قدیمی شدن دیگر از آن استفاده نمی کنید، با تغییری که در آن ایحاد می کنید می توانید دوباره از آن استفاده کنید. تبدیل شلوار به دامن از رایج ترین و ساده ترین استفاده شلوارهای قدیمی است. قسمت درز لنگه های شلوار را باز کنید سپس پارچه ای از جنس تور یا خود پارچه لی به شکل مثلثی ببرید و در بین دو لنگه شلوار بدوزید. می توانید قد شلوار را کوتاه کنید و از آن در قسمت وسط شلوار استفاده کنید.

 

تبدیل شلوار به دامن

حتی می‌توانید شلوار خور را به سارافن تبدیل کنید. قد شلوار را کوتاه کنید و از باقی مانده شلوار بندهای سارافن و یا قسمت جلوی سارافن را برش بزنید.

تغییر شلوار

دامن

تا اینجا از لباسهای آقایون برای تغییرات استفاده شد. در میان لباسهاس بانوان نیز لباسهای قدیمی قابل تبدیل و تغییر وجود دارد. دامن را می توانید به پیراهن ویا سارافن تبدیل کنید. تبدیل دامن به پیراهن راحت‌تر از تبدیل شلوار به پیراهن است. شما در دامن دیگر نیازی به طراحی و یا برش دامن ندارید و دامن شما آماده است. فقط لازم است قسمت استین‌ها را مشخص کنید. با استفاده از سنگ و تور می توانید قسمت آستین و یقه را تزیین کنید.

تغییر دامن

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

1 نظر در “تبدیل لباس های قدیمی به لباس های شیک

دیدگاهتان را بنویسید