مقاله

جشن فرمالیته قبل از عروسی چطور برگزار می شود؟

جشن فرمالیته

جشن فرمالیته قبل از عروسی چطور برگزار می شود؟

جشن فرمالیته قبل از عروسی برگزار می شود تا عکس و فیلم های زیبا در فرصت مناسب گرفتهخ شود. خوبی این مراسم این است که دیگر عجله ای برای رسیدن به مراسم عروسی ندارید و فرصت کافی برای گرفتن عکس و فیلم دارید. فیلم بردارها و عکاسان از این مراسم استقبال می کنند چون می توانند تصاویر زیبایی از مراسم آماده کنند. معمولا این مراسم در فضای باز انجام می شود. عروس به همراه ساق دوش ها و لباس هایی که برایشان در نظر گرفته در مکان مورد نظر حضور پیدا می کنند. اگر می خواهید در مراسم عروسی استرس نداشته باشید این مراسم فرمالیته را به شما پیشنهاد می کنم.

این مراسم به سبک عروسی اروپایی برگزار می شود. عروسی که فضای باز و طبیعت در آن دیده می شود و ساق دوش ها لباسهایی یک دست می پوشند. این فرصت برای عروس و داماد ایجاد می شود تا در زمان کافی این مراسم را برگزار کنند.

لباس عروس فرمالیته

بعضی عروس خانم ها دوست دارند با همان لباس و شنیون عروسی در مراسم فرمالیته حضور داشته باشند تا مشخص نشود در روز دیگری این عکس و فیلم ها گرفته شده است. در مقابل بعضی ها ترجیح می دهند لباسی دیگر برای این مراسم آماده کنند و لباس عروس خود را فقط یک بار بپوشند. در هر حال انتخاب لباس عروس فرمالیته مانند لباس عروس اصلی کاملا سلیقه ایست. جشن عروسی روز شماست و هر طور دوست دارید آن را برگزار کنید.

 

جشن فرمالیته لباس عروس فرمالیته

 

لباس مناسب برای جشن فرمالیته

لباس عروس و داماد در جشن فرمالیته ، لباسی راحتتر از لباس عروسی است. لباس عروسی خیلی رسمی تر است. برای انتخاب لباس فرمالیته خیلی سخت گیری نکنید. لباس های مخصوص این روز خیلی ساده تر از لباس های روز عروسی است. لباس هایی که پفی نیستند و جنس آن دانتل و پارچه های کار شده نیست. لباس عروس فرمالیته ارزان تر از لباس عروس اصلی تمام می شود. مدل هایی که برای این لباس استفاده می شود معمولا ساده و راحت هستند.

 

لباس های دوخته شده برای این مراسم کیپ و تنگ نیستند. می توانید از پیراهن های کوتاه یا رنگ ملایم نیز استفاده کنید. چنین لباس هایی استایلی متفاوت نسبت به شب عروسی برای شما به وجود می آورد. از دامن های دنباله دار استفاده نکنید چون دست و پا گیر می شود و شما را اذیت می کند. از لباس های چند لایه می توانید استفاده کنید. عکسهای زیبایی با این لباس ها می توان گرفت. از لباس های لختی استفاده نکنید. لباس های پوشیده تر زیبایی و معصومیت چهره شما را بیشتر خواهد کرد.

جنس لباس عروس فرمالیته

از پارچه های توری نرم برای لباس عروس فرمالیته استفاده کنید. این لباس ها ژیپون احتیاج ندارند به همین دلیل دامن ها به صورت چین دار و شل هستند. پارچه های توری طرح دار، لباسی زیبا به شما می دهند. پارچه های آهار دار و سنگین استفاده نمی شود. همچنین پارچه های دانتل و پرکار و سنگ دوزی شده مناسب مراسم هایی که در فضای باز برگزار می شوند نیستند. از حریر های سبک نیز می توانید استفاده کنید. در کل پارچه هایی را انتخاب کنید که بشود با آن ها یک لباس راحت دوخت.

آرایش جشن فرمالیته

برگزاری جشن در فضای باز و پوشیدن لباس عروسی راحت و ساده نیاز مند یک آرایش و شنیون ساده است. آرایش لایت و اروپایی در این مراسم برای عروس و ساقدوش ها مناسب است. از آرایش های غلیظ و شنیون های خاص و بسته پرهیز کنید. در این مراسم باید کاملا طبیعی باشید. از شنیون های ساده و شلوغ یا موهای باز استفاده کنید. موهایی که کمی حالت فر داشته باشد حالتی طبیعی تر دارد. شنیون باز و آرایش ملایم و طبیعی چهره شما را معصوم تر نشان می دهد و با فضای زیبای طبیعت عکس ها و تصاویر زیبایی برای شما خواهد ساخت. اگر می خواهید موهایتان بسته باشد، از مدل موهای ساده استفاده کنید و از پوش دادن مو و استفاده زیاد از اسپری و چسب مو خودداری کنید. بگذارید موهایتان طبیعی دیده شود حتی اگر پرز ها و موهای کوچک از کنار شنیون شما مشخص باشد.

 

جشن فرمالیته لباس عروس فرمالیته

 

تاج و دسته گل

همانطور که گفته شد چون مراسم در فضای باز و طبیعت برگزار می شود بهتر است از دسته گل و تاجی استفاده کنید که با این فضا همخوانی داشته باشد. معمولا از گلهایی که در طبیعت وجود دارد و گلهای وحشی به عنوان دسته گل استفاده می شود. دسته گل های این مراسم نیاز به آراستن ندارد. معمولا از چند شاخه گل که با یک روبان ساده بسته شده استفاده می کنند یا از تعدادی گلهای ریز و درشت که به صورت نامنظم در کنار هم قرار گرفته اند استفاده می شود.

 

دسته گل و تاج گل جشن فرمالیته

 

دسته گل و تاج گل جشن فرمالیته

 

تاج مناسب عروس در این مراسم می تواند یک تاج ظریف یا تاج گل طبیعی باشد. از تاج های بلند و نگینی استفاده نکنید چون با لباس و مکان و دسته گل همخوانی نخواهد داشت.تاج های بزرگ نگینی برای لباس عروس های اصلی با کار دست فراوان و دامن های پفی یا دنباله دار مناسب است. یک تاج مرواریدی ظریف یا تاجی از گلهای طبیعی بسیار زیبا و شیک خواهد بود. می توانید از گل های بکار رفته در دسته گل استفاده کنید. به این صورت دسته گل و تاج با یکدیگر تناسب خواهند داشت. تاج گل می تواند به شکل حلقه گل باشد و یا به شکل ریسه گل در میان موهای عروس کار شود.جشن فرمالیته ژست عکاسی جشن فرمالیته ژست عکاسی جشن فرمالیته ژست عکاسی جشن فرمالیته ژست عکاسی

 

دسته گل و تاج گل جشن فرمالیته

 

دسته گل و تاج گل جشن فرمالیته

 

دسته گل و تاج گل جشن فرمالیته

 

لباس داماد

داماد در این مراسم کت و شلوار می پوشد ولی می تواندذ از کت و شلوار اسپرت و یا کت و شلوار با رنگ روشن استفاده کنید. پوشیدن لباس های رسمی در این مراسم لازم نیست . می توانید راحت و شیک لباس بپوشید. داماد می تواند رنگ کت و شلوار یا کروات خود را با دسته گل و تاج گل عروس ست کند. در کل رنگ کت و شلوار داماد باید با رنگ تم مراسم هماهنگ باشد.

 

جشن فرمالیته ژست عکاسی

 

جشن فرمالیته ژست عکاسی

داماد نیز می توانید مانند عروس ساختار شکنی کند و کمی راحت لباس بپوشد. مثلا از ساسبند برای شلوار استفاده کند و یا جلیقه و شلوار بپوشد. این استایل با یک کروات پاپیونی بسیار زیبا خواهد بود و نیازی به پوشیدن کت ندارد.

 

لباس داماد در جشن فرمالیته

 

لباس داماد در جشن فرمالیته

لباس ساقدوش

ساقدوش ها نیز مانند عروس لباس هایی ساده و راحت می پوشندو لباس ساقدوش ها نیز از جنس حریر یا ساتن است. لباس ساقدوش ها می تواند کوتاه یا بلند دوخته شود. رنگ لباس ساقدوشها نیز می تواند با رنگ گل یا تاج عروس ست شود. حتی می تواند از چند رنگ مختلف از یک طیف انتخاب شود. لباس ساقدوشها اگر از جنس حریر باشد برش و دوخت خاصی ندارد. اگر از جنس ساتن یا تافته باشد معمولا مدل ساده ای خواهد داشت. مدل موهای ساقدوش ها هم می تواند باز باشد و یا به شکل ساده ای درست شده باشد. از شنیون های پیچیده و سنگین بپرهیزید. مدل لباس هاس ساقدوش ها می تواند یک مدل باشد و یا مدل های مختلف با یک پارچه باشد. معمولا از مدل های یکسان استفاده می شود.

مطالب بیشتر درباره انتخاب لباس ساقدوش ها را در اینجا بخوانید.

 

جشن فرمالیته لباس ساقدوش

 

جشن فرمالیته لباس ساقدوش

 

جشن فرمالیته لباس ساقدوش

 

محل برگزاری جشن فرمالیته

مراسم فرمالیته در فضای بسته و سالن برگزار نمی شود. چون مهمانی در این مراسم دعوت نیست. این مراسم برای گرفتن عکس و فیلم در طبیعت به همراه ساقدوش های عروس و داماد برگزار می شود. شما می توانید این مراسم را در جنگل و یا کنار دریا برگزار کنید و یا در کوه و دشت . هرجایی که به شما انرژی می دهد و طبیعت بکر دارد برای برگزاری این مراسم و عکاسی مناسب است. چون نیاز به چیدن صندلی برای مهمان ندارید اندازه و وسعت فضا مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد این است که فضای خوبی برای فیلم برداری و عکاسی داشته باشد. معمولا عکاسان و فیلمبردار ها مکان هایی را در نظر می گیرند و به عروس و داماد ها پیشنهاد می دهند.

 

دسته گل و تاج گل جشن فرمالیته

 

جشن فرمالیته ژست عکاسی

 

 

مراسم فرمالیته باشد یا نباشد؟

برگزاری جشن فرمالیته هزینه های اضافی برای عروس و داماد ها به همراه دارد. تهیه دوباره لباس عروس و دسته گل و آرایشگاه و همچنین تهیه کت و شلوار جداگانه برای این مراسم، هزینه هایی است که عروس و داماد متحمل می شوند. اما روز عروسی را با خیال راحت می گزرانند و استرس عکاسی و فیلم برداری و دیر رسیدن به مراسم را نخواهن داشت.

همچنین امکان عکس و فیلم گرفتن در فضاهای مختلف و زمان های مکختلف برای شما وجود دارد . در صورتی که اگر بخواهید در روز عروسی این کار را بکنید وقت زیادی از شما می گیرد. با انجام مراسم فرمالیته شما می توانید عکاسی در غروب آفتاب را نیز تجربه کنید. همچنین می توانید یک بار قبل از برگزاری عروسی همه چیز را تجربه کنید.

اگر شما هم دوست دارید این مراسم را برگزار کنید اما پول کافی ندارید، می توانید بیشتر کارها را خودتان انجام دهید. مثلا می توانید کار آرایش صورت و مو را خودتان انجام دهید. آرایش مناسب این مراسم لایت و ساده است که خودتان می توانید انجام دهید. نیاز به آرایش موی خاصی ندارید میتوانید موهایتان را خیلی ساده ببندید یا فر کنید . برای درست کردن دسته گلل نیز می توانید گل را خودتان تهیه کنید و در کنار هم به شکل دسته گل قرار دهید و نیاز به آراستن خاصی ندارد. فقط باید بدانید که گل انتخابی شما باید با برگ ها و گلهای ریز زیادی تزیین شود. در کل تا جایی که می توانید و امکان دارد از کارهای دستی خودتان استفاده کنید. اینطوری مراسم طبیعی تر و زیبا تری خواهید داشت.

چه کارهایی باید در مراسم فرمالیته انجام داد؟

این روز مال شماست و می توانید هرکاری دوست دارید را امتحان کنید. مهمان ها نیز حضور ندارند که بخواهید مراعات کنید و مراقب رفتارتان باشید. هرکاری که فکر می کنید این روز را برای شما لذت بخش می کند و فیلم و عکس خاطر انگیزی برایتان می سازد انجام دهخید. خوبی این مراسم این است که دیگر نگران خراب شدن آرایش و مدل مو و لباستان نیستید. خیلی راحت می توانید قدم بزنید و برقصید چون دیگر از کفش های پاشنه بلند خبری نیست. می توانید آتش روشن کنید و هنگام غروب با دوستان موسیقی بزنید و بخوانید. فانوس روشن کنید و به هوا بفرستید. کبوتر آزاد کنید. ژست های عاشقانه بگیرید و عکس های زیبا در طبیعت داشته باشید. ویا با دوستانتان حرکات فان انجام دهید. خلاصه در این روز کسی به شما تذکر نمی دهد این کار را نکن .

 

جشن فرمالیته ژست عکاسی

 

بستن یک تاب به درخت و تاب سواری ایده خوبی برای مراسم فرمالیته و گرفتن عکس های زیبا ست.

 

جشن فرمالیته ژست عکاسی

 

ژست های عکاسی در مراسم فرمالیته

ژست های گرفته شده برای عکاسی مانند خود مراسم راحت و صمیمی است و نیاز به ژست های رسمی و خشک نیست. چون مراسم در طبیعت برگزار می شود فرصت زیادی برای ایجاد خلاقیت در عکاسی دارید. عکسهای جذلبی در طبیعت می توان گرفت که امکان ان در آتلیه نیست.ژستهای کنار ساحل و غروب آفتاب بسیار زیبا می شود.

 

عکس های عروس و داماد و ساقدوش ها کنار ساحل

دریا همیشه یاد آور عاشقانه ها ست و عکس های کنار دریا عکس های زیبا و رمانتیکی خواهد شد. شما با شن های ساحل و همچنین آب دریا می توانید عکس های خلاقانه و زیبایی تهیه کنید.

جشن فرمالیته ژست عکاسی

 

جشن فرمالیته ژست عکاسی

 

جشن فرمالیته ژست عکاسی

 

جشن فرمالیته ژست عکاسی

 

عکس های زیبا با ساقدوش های عروس و داماد

لباس های عروس و داماد و ساقدوش ها تناسب رنگی دارند بنابر این عکس هایی که با حضور ساقدوش ها گرفته می شود یک هارمونی رنگی خوبی خواهد داشت. ساقدوش های عروس می توانند دسته گلی شبیه دسته گل عروس داشته باشند فقط توجه کنید که حجم دسته گل ساقدوشها باید کمتر باشد و یا از تعدادی گل اصلی در دسته گل عروس استفاده کنید.

 

دسته گل و تاج گل جشن فرمالیته

 

 

کمی شیطنت کنید

عکس های فرمالیته کمی متفاوت تر از عکس های آتلیه ای گرفته می شود و آن شکل رسمی و مصنوعی را نخواهد داشت. شما آزاد هستید در این عکس ها کمی شیطنت کنید و عکس های خاطر انگیز جالبی بگیرید.

جشن فرمالیته ژست عکاسی

 

چند نمونه عکس در طبیعت

عکس هایی که در طبیعت گرفته می شود نور مصنوعی ندارد وطبیعی تر خواهد بود. استفاده از افکت های تصویری می تواند زیبایی این عکس ها را دو چندان کند.

 

جشن فرمالیته ژست عکاسی

 

جشن فرمالیته ژست عکاسی

حرف آخر

اینکه مراسم را می خواهید چگونه برگزار کنید و یا چه قدر برای برگزاری عروسی هزینه کنید مهم نیست. اینکه چند شبانه روز عروسی طول بکشد مهم نیست. اینکه چقدر دغدغه لباس و آرایشگاه داشته باشید مهم نیست. مهم این است که کسی را انتخاب کرده باشید که بعد از پایان یافتن تمام این استرس ها و هیجان هابعد از گذشت سالها در یک غروب دل انگیز فنجانی چای در کنار هم بنوشید و با دیدن عکسهای عروسی یاد روز های خوب کنید و خدا را به خاطر این اتفاق شکر کنید. از در کنار هم بودن احساس خوشحالی کنید.

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید