استایل و تیپ

راهنمای انتخاب کت و شلوار زنانه

کت و شلوار

راهنمای انتخاب کت و شلوار زنانه

کت و شلوار

انتخاب را بر اساس فرم بدنتان انجام دهید
اکثر مدل های کت و شلوار زنانه مخصوص یک فرم بدن خاص طراحی شده است و اگر شما سهوا انتخابتان را بر اساس فرم بدنتان انجام ندهید شاید موجب تنگ بودن یا آویزان بودن کت و شلوار زنانه روی بدن شما شود. این قضیه موجب غیر حرفه‌ای بودن کت و شلوار انتخابی شما می شود.

اگر کمر بزرگی دارید به دنبال شلوارهایی باشید که پاچه آنها خودنمایی می کند و نظرها را از کمر شما دور می کند. خانم ‌هایی که قد کوتاهی دارند و ریز نقش هستند باید کت ‌هایی را انتخاب کنند که دقیقا تا روی کمر یا دقیقا زیر آن قرار بگیرند. چرا که این کت ‌ها موجب بلند تر دیده شدن شما می ‌شوند. از طرفی دامن ‌های A شکل و دامن های مدادی نیز موجب بلندتر دیده شدن خانم ‌های ریزنقش می ‌شوند.

رنگ ‌های میانه بهترین انتخاب است
اگر قصد شما ست شدن کت و شلوار زنانه با بقیه لباس ‌ها و کفش‌ هایی که به تن می ‌پوشید است، به دنبال رنگ‌ های خنثی مثل مشکی، خاکستری و طوسی باشید. کت و شلوار زنانه در رنگ های مختلفی وجود دارد اما رنگ های خنثی : مشکی، خاکستری، طوسی بهترین انتخاب برای خانم‌ هایی است که قصد ست کردن سایر لباس ‌ها و اکسسوری را با این لباس هاى رسمی دارند.

 به دنبال کت و شلوار زنانه تک رنگ باشید.
اگر کت و شلوار شما حتی الگویی هم روی خودش دارد این الگو باید آنقدر ریز باشد که از دور کت شما شبیه به کت تک رنگ دیده شود. حال فرض کنیم که شما کت های طرح دار راه راه انتخاب کرده‌اید، مشکلی ندارد ولی باید خیلی دقیق باشید. به درزهای کت دقت کنید. راه راه های روی کت باید در هر دو طرف درزها یکی باشند.

به دنبال راحتی باشید
همان قدر که باید به اندازه بودن کت و شلوار مجلسی روی بدنتان اهمیت بدهید به راحتی آن هم باید توجه کنید. قرار است این کت و شلوار روی تن شما نشسته و در مهمانی با آن راحت باشید. اگر غیر این باشد مسلما اعتماد به نفستان را از دست خواهید داد و این کت روی تن شما غیرحرفه ای نشان داده خواهد شد.

شلوار نباید آنقدر تنگ باشد که موجب کشیده شدن حین نشستن شما شود. برای شلوار پیشنهاد ما این است که یک سایز بزرگتر از کمرتان انتخاب کنید یا آنقدر بزرگ باشد که ۲ انگشت شما را بین پوست و کمر شلوار بتوان قرار داد. این کار به بلوز شما اجازه راحت تر قرار گرفتن در شلوار را نيز می دهد و همچنین راحت تر بودن شما در آن را.

کت شما باید اندازه باشد ولی تنگ نباشد. آستین های آن باید تا زیر مچ شما باشند ولی تا زیر انگشت شست شما نرسند. همچنین حین پوشیده شدن کت وقتی آرنج خود را خم می کنید نباید احساس ناراحتی یا پیچیده شدن جسمی سخت به دور بازویتان را داشته باشید.

زیاد هزینه نکنید

کت و شلوار مجلسی زنانه رنج قیمت متنوعی دارند و از قیمت ‌های پایین تا چند میلیون هم میان آنها وجود دارد. نیازی نیست حتما به دنبال کت شلوارهای با قیمت بالا برای حرفه ای تر نشان داده شدن باشید. شما می توانید با کت و شلوارهای با قیمت مناسب هم به همین هدف دست یابید. تعداد آن نیز مهم است. اگر قرار باشد برای هر مجلس یک کت شلوار انتخاب کنید بازهم به صرفه نخواهد بود. سعی کنید هر کت شلوار مجلسی زنانه را با لباس زیر متنوع و کفش متنوع ست کرده و در چند مجلس بپوشید.

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید