آموزش خیاطی, مقاله

کیف عینکتان را خودتان به‌راحتی بدوزید

کیف عینک

چگونه کیف عینک بدوزیم؟

قاب پارچه ای عینک آفتابی با مزه را در 3 مرحله آسان بدوزید. می توانید آن را در کیف ساحلی خود بیندازید و بروید.  من بار ها عینک آفتابی ام را گم کرده ام .در واقع، برادر من سال گذشته برای جشن تولد ام یک جفت عینک آفتابی به من هدیه داد و سپس شما می دانید که چه اتفاقی افتاد؟

من از عینک مورد علاقه ام به مدت یکسال استفاده کردم! خوب،اما در حال حاضر عینک مورد علاقه ی من خط افتاده و خراشیده شده است. مطمئن نیستم که به این علت که در کیف ام بوده و یا اینکه دو سال استفاده کردم خراشیده شده؟  بنابراین، من یک الگوی قاب پارچه ای عینک آفتابی را جلویم قرار دادم و امروز  آن را برای شما نیز آموزش خواهم داد.

البته که این الگو بسیار آسان است و حتی اگر تازه وارد باشید به کمک این الگو های ساده بیشتر از ۱۰ دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت .به قدری ساده بود که من تعداد زیادی از آنها را دوختم.

بیایید یاد بگیریم و بعضی از این قاب های پارچه ای را بسازیم.

 

لوازم مورد نیاز:

– 2 تکه پارچه هماهنگ

-تکه هایی از پشم شیشه

دستورالعمل دوخت کیف عینک:

پارچه خود را به 7 1/2 اینچ با 1/2 اینچ از چهار گوشه برش دهید. شما در مجموع به ۴ قطعه نیاز دارید ، در واقع به ۲ قسمت از هر پارچه نیاز دارید. ادامه دهید و پشم شیشه های خود را به طرف پشت پارچه بیرونی خود متصل کنید. سپس حدود 1/2 اینچ از طول آن برش دهید تا کمی کوتاهتر از پارچه داخلی تان باشد.

 

گام 1:  هر مستطیل خود را با مستطیل مطابق با هم متصل کنید. سمت راست را که روی هم قرار گرفته اند، در اطراف لبه های بیرونی مستطیل خود را بدوزید ، و یک ‌انتهای کوتاه باز آن را رها کنید.

کیف عینک

گام 2:  پارچه مستطیل داخلی را که سمت راست آن را دوخته اید،از سمت چپ  آن را به داخل پارچه بیرونی تان برگردانید. لبه های بالا مطابق و روی هم قرار دهید و سپس اطراف لبه بالایی را بدوزید و یک در کوچک برای آن بگذارید: (فقط مراقب باشید که دو لایه پارچه و پشم را همزمان بدوزید. این این کار البته نیاز به کمی مهارت دارد.)

در اینجا من اطراف بالای پارچه را می دوزم. در صورت لزوم پارچه را با سوزن خود متوقف کنید.

گام 3: کیف عینک نیمه کاره را به سمت راست برگردانید و قطعه داخلی را به سمت بیرون بچرخانید و فقط یک لبه کوچک در بالا نشان داده می شود. آن را صاف کنید و قسمت بالای آن را کوک بزنید (همچنین مراقب باشید که تمام 4 لایه را باهم ندوزید، و فقط آن دو لایه ای که می خواهید را بدوزید):

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید